TomTom ONE 3rd Edition Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE 3rd Edition Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

zilverster123 08-11-2010

Al drie jaar in gebruik, rij ermee door het hele land, en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Toch een 3 voor duurzaamheid en een 3 voor mogelijkheden.
Dat ga ik uitleggen. De bediening, de degelijkheid van het apparaat, de verbinding met de computer, het is allemaal heel erg solide gemaakt. Het doet wat het moet doen. In de bediening is het enige grote nadeel dat het meestal wel erg lang duurt voordat hij weet waar hij zich bevindt. De website en de support is kordaat en snel. Kortom bijna een perfect product. Maar toch koop ik hierna nooit meer een TomTom. In het begin zaten er twee handige functionaliteiten in: een kompas die op de kaart aangaf in welke richting en hoe ver de bestemming was verwijderd. In onoverzichtelijke nieuwbouwwijken was dat erg praktisch. Maar inmiddels kan mijn TomTom dat niet meer.
Daarnaast schakelde de TomTom automatisch uit als ik de auto afzette. Erg logisch en handig ook. Nog mooier zou het zijn als hij ook weer automatisch aanging als ik het contact weer omdraaide. Maar in de laatste update van de software hebben ze de gehele functie eruit gehaald. Nu moet ik ineens mijn TomTom zelf uitzetten. Ik heb een vraag gesteld over beide functies bij TomTom, en binnen een dag antwoordde de helpdesk dat dat klopte. De functies waren verwijderd. De oude versie terugzetten gaat niet. Ik heb sterk het gevoel dat TomTom bewust oude apparaten 'downgrade' om mensen te bewegen een nieuwe te kopen.
Over de kaarten: Ik heb een abonnement op de nieuwste kaarten gehad, en elk kwartaal braaf de update geïnstalleerd, maar er niets van gemerkt. Situaties die al een jaar veranderd waren bleven onveranderd in de updates van de kaarten. Dus daar was ik ook in teleurgesteld.
Kortom, het lijkt een leuk apparaat, maar ik haak toch af.

FredHache 24-09-2010

Zelf een 3 keer geprobeerd, samen met hulp van een TomTom forum om een nieuwe kaart te downloaden op dit toestel, maar dit blijkt onmogelijk. Betalen gaat uitstekend op de site van TomTom, het downloaden van een kaart in onmogelijk. Net op je een fiets verkoopt via internet, en daarna zegt dat hij ergens in Tokyo staat, en dat je hem zelf maar moet halen. Geld retour ho maar.

Verder een prima toestel. Maar de reden van het downloaden is voor mij reden om liefst geen TomTom meer te kopen, of meteen een nieuwe en nooit meer een kaart te kopen. Het verschil tussen een kaart en een compleet toestel is oom miniem.

Ik wil gewoon een kaart op SD-kaart kunnen kopen in de winkel. Dan van mij past een activeringscode op de TomTom invoeren zodat de kaart en TomTom voergoed aan elkaar gekoppeld zijn.

Verder ben ik volgens een officiële test op academisch niveau ingedeeld, heb ik een Middelbare Technische School, en werk ik dagelijks met computers.

Het downloaden is niet te doen, althans erg lastig. Wil je later updaten, kun je beter geen TomTom kopen.

edwins1969 26-07-2010

Op zich prima apparaat, maar heb nu problemen met de accu en dat is toch slecht na 2 jaar. Hij laad niet meer op in de auto, wel via laptop

Ray van der Snay 06-12-2009

---------- update review 06-12-2009 ----------
Heb m nu een kleine twee jaar in bezit, en wat een goed apparaat.

Ik heb mezelf verblijd met een kaartupdateservice, de navcore is al lang geleden vervangen door de nieuwste versie (jawel, ik heb nu mijn eigen auto als autosymbool).

Perfect apparaatje dat doet wat t moet doen, en dat is zonder morren de weg wijzen.

Hij heeft ons al naar Italie Frankrijk, Denemarken, Spanje, Belgie geloodst en dat zonder gekke dingen.

---------- oude review 16-05-2008 ----------
Wat een geweldig apparaatje! Wonderlijk, dat GPS, het ding brengt je letterlijk van deur tot deur. In Denemarken konden we feilloos de weg vinden. Op stukken weg waar je een andere maximum snelheid moest aanhouden, gaf hij precies als we het verkeersbord voorbij reden aan dat je inderdaad de aldaar aangegeven snelheid moest aanhouden. De flitslocaties werken ook prima, alleen heb ik ze er voor Zwitserland en Duitsland voor de zekerheid maar even uit gehaald.

De zuignap zit rotsvast op de ruit en als je een doekje in de auto houdt en je ruit bij tijd en wijlen schoonveegt heb je:
a: minder kans op inbraak, ook al bevindt de TT zich niet in de auto
b: hij blijft gegarandeerd altijd goed zitten

Ik ben een en al lof over dit apparaatje, hele intuitieve gebruikersinterface, prima geluidskwaliteit en uitstekende nauwkeurige navigatie, Voor mij niks anders dan TomTom. De bijgeleverde softare is heel gemakkelijk en eens per week hang ik hem aan de notebook voor de laatste kaartcorrecties en GPS fixes.

Jaap2009 08-10-2009

Was aanvankelijk tevreden over dit produkt, maar inmiddels is gebleken dat de duurzaamheid zeer te wensen overlaat. Na twee jaar slechts in vakanties te zijn gebruikt, is opladen via de auto-oplader niet meer mogelijk. De auto-oplader wordt erg heet, maar opladen is er niet meer bij. Daarmee is het produkt niet meer bruikbaar bij autoritten langer dan 1 á 1,5 uur. TomTom verschuilt zich achter de net afgelopen beperkte garantie van 2 jaar. Dat het produkt niet de eigenschappen bezit die je als consument mag verwachten en TomTom op die grond volgens het consumentenrecht is gehouden tot service doet voor hen niet terzake. Dus wijk ik uit naar de concurrentie, wegens gebrek aan duurzaamheid en service bij TomTom

Hans54 11-07-2009

Deze TomTom one een maand in gebruik; in Nederland werkte het goed. In Frankrijk in de omgeving van Abbeville werd ik alle kanten opgestuurd behalve de goede. Ook buiten de auto kon de TomTom na een uur zoeken mijn positie in deze stad niet lokaliseren. Op de terugweg uit Frankrijk eerst wel maar vanaf de Franse grens tot thuis in Nederland geen ontvangst. Eenmaal wel een melding van een rotonde die op de snelweg echt niet aanwezig was. Vandaag ineens signaal van 8 satellieten. Ik kijk het nog maar even aan.

Bert2004 14-04-2009

Prima apparaat en dito klantenservice tegen lokale kosten.
Het apparaat.
Gebruik hem dagelijks en moet zeggen voortreffelijk.
De truckers functie ontbreekt en de Tom wil je toch over de kortste mogelijke routes begeleiden, dus ook over een woonerf; gewoon doorrijden totdat er zich een bredere gelegenheid voordoet.
Bij het niet meer doen van het apparaat contact opnemen met TomTom en ze sturen je dan een stappenplan op hoe te handelen en klaar is kees.
Voortreffelijk al zeg ik het zelf.
Ikzelf heb nooit problemen met de zuignap.
Mijn ervaring is dat je de zuignap ook nooit moet laten zitten en eraf nemen als je klaar bent.
Technisch verandert er weinig tot niets aan de TomTom en het is meestal het jasje wat je betaalt en niet de inhoud, vandaar de v3 omdat hij gewoonweg goedkoper is.

Eva1985 10-04-2009

Sinds een paar dagen heb ik de tomtom in bezit, super goed ding!
Je kunt heel makkelijk alles invoeren, plaatsnaam, postcode of gewoon zoeken naar bijvoorbeeld een hotel in een woonplaats!! Het is heel simpel te bedienen!
Ook ben ik over de pijs erg tevreden! Dit had ik niet verwacht dat hij 99 euro zou kosten!! Zeker een aanrader om het apparaat aan te schaffen! Wat ook handig is om de zuignap goed vast te maken om het zuignapje iets met glassex in te sprayen zo blijft hij super goed hangen! Je zult merken dat de tomtom niet tijdens het rijden eraf valt!

theodd123 21-02-2009

Na een kort avontuurtje met Navigon gelukkig weer met een vertrouwde TT.V3 europa
Stem is helder en duidelijk; radar/flitspaal info is knalhard in het begin.
Ook de snelheids overschrijding werkt prima.
Tot nu toe een klachten behalve over de wat simpele layout misschien maar daar is de prijs ook naar..

kakatoe 21-02-2009

De zuignap is licht en prima met tomtom te plaatsen op het raam. En heeft daarmee de juiste hoogte. Bij de ingebouwde moet je naar beneden kijken. Alleen het losmaken vergt wat handigheid. Je nagel er bijvoorbeeld onder.

markor263 20-02-2009

Heb deze tt aangeschaft (na ellende met cartrek 400....)
Is supersnel! Geluid harder als je harder rijdt, prima !
Adressen, pc, namen, een kind doet de was. Heb nog niet aan de pc gehangen voor update, maar gezien de naam van TT verwacht ik geen probleem.
Prima apparaat voor de niet te veeleisende automobilist.

meriva 15-12-2008

men best tevreden met mijn tomtom alleen jammer dat alles via de computer moet gebeuren omdat ik daar geen kei in ben is dat best lastig ook een probleem met de zuignap deze laat geregeld los en dan ligt de tomtom op het dashboard wat op de lange duur niet bevordelijk zal zijn dit is al mijn tweede zuignap en mijn ruiten zijn echt schoon.

Souf 11-09-2008

Ik heb de Tomtom one Europe, second edition, nu driekwart jaar en ben erg ontevreden. In het begin deed hij 't goed, maar na een half jaar begon hij kuren te vertonen. Niet goed aan of uit (crashte steeds) en zeer slechte navigatie-ontvangst, duurt soms wel twintig minuten voordat-ie 't heeft opgepikt, en in de stad raakt hij steeds van slag. Wat betreft die flitspalen: ondanks het feit dat ik een abonnement heb genomen op flitslocaties, waarschuwt hij me alleen voor die binnen de bebouwde kom, ik ben de complete A2 afgereden en hij gaf geen kik, terwijl ik ze toch echt zag staan. Klantenservice is bagger. Je komt terecht in een labyrinth van een website zonder emailadres (jammer dat je Tomtom daar de weg niet kan wijzen) zonder enige feedback, toen ik de klantenservice belde, waren ze een uurtje eerder dicht op vrijdag, toen ik daarna schriftelijk mijn beklag deed, kreeg ik weer zo'n flauw emailtje waarbij ik honderd-en-een stappen moest opvolgen om zelf m'n antwoord te vinden, maar feit blijft: het ding voldoet niet!

Zeeleeuwtje 25-08-2008

Ben in bezit van de TomTom ONE V3-EUROPA. Ben zeer tevreden, doet alles wat hij moet doen. Véél gebruikers, vooral vergeten www.tomtom.com/home op te roepen en dan het geheel met MAP SHARE bij te werken. Dit geldt ook voor de FLITSLOCATIES(met abonnement) werkt feiloos. Mijn ervaring is dat het apparaat werkt met een navi-verschil van plm. 5 mtr. De flislocaties kloppen allemaal,mits ze maar goed door de gebruikers zjn ingesteld. Je kunt zelf de snelheid van elke weg corrigeren. Dat doe je via kaartcorrecties en dan naar CORRIGEER kaartfout en dan deze met het inladen van MAP SHARE doorsturen, daarnakomthij vanzelf op
je eigen kart!! SUCCES!!!!

fghr1 25-08-2008

Ik heb de tt 3rd al een half jaar in gebruik. Hij werkt prima!! De prijs-pret verhouding is maximaal. Ik ben onlangs nog naar Zwitserland op vakantie geweest. Hij bracht me naar alle plaatsjes via mooie routes; hij wist zelfs ons vakantie huisje in de Alpen te vinden. (alleen de maximale toegestane snelheden op de Duitse snelwegen klopte niet altijd). Lange routes kun je van te voren inplannen; de tijdsduur vd berekening van lange routes is wat aan de lange kant (is bekend). Via gebruikersgroepen kun je de laatste kaartupdates voor deze TT downloaden.

ed edel 16-08-2008

Accu blijkt niet op te laden via sigarenaansteker in auto. Omdat er nog garantie
op zit, vraag (met veel moeite via website TomTom voorgelegd!) en daarop een kluitje
in het riet antwoord gekregen. Ben er nu zelf achter dat de verbinding tussen kabeltje
en apparaat slecht is. Ik zou hem niemand aanbevelen, apparaat is slecht en service
en garantie van TomTom echt waardeloos!

stumpert 29-07-2008

Wat een rot ding!! Het duurt een eeuwigheid voordat er satellieten gevonden zijn. Afgelopen weekend in Karlsruhe heb ik hem aangezet toen ik ging tanken en na afrekenen nog niets, even gewacht toen maar gaan rijden en gelukkig borden naar Frankfurt gezien. Net voordat ik de snelweg opdraaide kwam er leven in. Vandaag in Schijndel weer het zelfde gehad, tijd gewacht en toen maar gaan rijden, helaas net de verkeerde kant op. En dit soort situaties heb ik dus al veel vaker gehad.
Volgens TomTom zou het beter kunnen worden met een externe antenne maar aangezien deze bijna €50 kost neem ik geen risico en koop ik een ander merk.

B.Braber 28-07-2008

ik heb de tom tom 1 jaar en heb er zoveel gemak van ,hij zet je af voor de brievenbus .mee gemak kun je er toch niet van hebben met zo,n kwaliteit apparaat

GWH 13-07-2008

Ik heb hem nu een paar weken en hij bevalt prima.
Heldere stem, snel verbinding. Hiervoor had ik een PDA met TomTom maar hierbij duurde het gewoon veel langer om verbinding te krijgen.
Vi aeen aanbieding gekocht. Kan het iedereen aanraden.

Rinkel 01-07-2008

Ik heb deze vorige week gekocht.
Het pakket biedt als extra door de ANWB voorgeinstaleerde NP (nuttige plaatsen), een opbergtas en een
een internationale oplaadkabel.

Ik heb dus V3, en er zeer over te spreken. Hij leidt je efficient naar de plek waar je zijn wilt,
al moet je soms toch ook wel je eigen gezonde verstand blijven gebruiken.

Minpunten:
- Batterij al na 2 uur leeg
- Geen reisplanner (je kunt maar één tussenstop opgeven)
- Geen mogelijkheid route van te voren op te slaan. (Als je uit een parkeergarage komt moet je buiten een route ingeven.)
- Zuignap laat vaak los.

Twa1 29-06-2008

Op vakantie geweest met de nieuwe TOMTOM ONE. Had veel goede ervaringen met een 300. Alle gebruikelijke zaken van TOMTOM werken naar verwachting. Echter de Nuttige plaatsen (campings e.d. m.u.v. bezinepompen langs een rijksweg) zijn consequent verkeerd aan gegeven. Alle NP ongeveer tussen de 1 a 2 km verkeerd.

Rene E. 29-06-2008

Niets dan lof. Prima navigatiesysteem. Voldoet aan de behoefte. Practisch en overzichtelijk. Formaat is goed. Hoeft voor mij niet groter te zijn. Snel verbinding.

Jan Willem1 09-06-2008

Heb mijn TomTom een paar dagen in huis en hij doet het al niet meer. Het is tijden het updaten en het maken van een backup fout gegaan. Kan de Tom alleen nog aan doen. Het uit doen moet via de resetknop, gaat niet meer op de normale manier. Ga dadelijk contact opnemen met TomTom en vragen hoe nu verder. Vind het erg raar dat dit zo snel kan gebeuren.
Ik had wel een degelijk apparaat verwacht. Hoe dit afloopt bericht ik nog wel.

bvedwin 31-05-2008

Perfect apparaat. Ondanks dat deze uitvoering geen xl-scherm heeft is alles heel goed leesbaar, zichbaar en bedienbaar.

Navigeren gaat vlekkeloos en ook onderweg herberekenen gaat vliegensvlug. Met TomTom Home ben je altijd voorzien van de nieuwste kaarten en andere informatie, zoals flitspalen en andere POI's.
Nog iets dat handig is: via TomTom Home kun je een week vooruit de satelietgegevens downloaden, waardoor de TomTom nog sneller de satelieten vindt.

Erg handig is het weergeven van de toegestane snelheid van de weg waarop je rijdt en het geven van een signaal bij het overschrijden van die toegestane snelheid.

Het apparaat wijst zich verder vanzelf. Uitgebreid, maar toch eenvoudig bedienbaar. Al met al een aanrader voor (relatief) weinig geld.

SteefSteef 25-05-2008

Ik heb hem nu een tijdje in mijn bezit en hij werkt prima.
Brengt me probleemloos overal naar toe; ook naar kleinere plaatsen.
Prima geluid en beeld.